Меню сайта
Категории раздела
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Урок №1Урок № 1 Тема: Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні. Мета: поглибити знання учнів про службові частини мови, зокрема, закріпити уявлення про особливості прийменника як частини мови; формувати в школярів уміння розпізнавати прийменники в реченні, відрізняти їх від префіксів, виробити відповідні правописні вміння і навики; розвивати навички роботи з мовним матеріалом; виховувати в учнів мовленнєву культуру, поважне ставлення до свого здоров’я. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: Підручник, таблиця, комп’ютер, мультимедійний проектор, слайдова презентація, Методи і прийоми: фронтальна бесіда, робота у групах, колективна робота, інтерактивні методи Міжпредметні зв'язки: література, основи здоров’я. Епіграф до уроку: Дев’ять десятих нашого щастя залежить від здоров’я. А.Шопенгауер Хід уроку I. Організаційний момент. - Доброго дня, діти! - Як самопочуття? Не дивуйтеся. Я повинна знати, як ви себе почуваєте, бо в народі кажуть: «Краще гарний настрій, ніж солодкий пиріг», а буде гарний настрій, то буде й успіх у ваших справах. Тож - посміхніться! Самоперевірка правильного сидіння за партами. . II. Мотивація навчальної діяльності школярів. - Сьогодні ми продовжимо вивчення теми «Частини мови» і поглибимо знання про службову частину – прийменник. Але почнемо ми зовсім з іншого. У мене в руках – річ, яка необхідна кожній людині, ця річ – найцінніша у світі, її не купиш ні за які гроші. Як ви думаєте – що це? Так, це – здоров’я.
Які асоціації виникають у вас зі словом здоров’я? (Малюємо на дошці. Очікувані результати: режим дня, ранкова зарядка, здоровий сон, відмова від шкідливих звичок, правильне харчування…)
Учитель записує всі ідеї й виділяє головні.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної системи знань: 1) Вправа «Незакінчене речення».
2) Метод “ПРЕС” Прочитати епіграф до уроку, пояснити його значення, визначити загальну кількість слів у ньому та підкреслити всі члени речення. Щоб бути чітким та переконливим, ваше висловлювання повинно мати таку структуру й етапи:
чому полягає ваша точка зору.
поясніть, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції.
факти, дані, що підтверджують вашу позицію. 4. Закінчіть висловлювання “Отже (тому), я вважаю...” і узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, як необхідно діяти, щоб не припустити помилки. Питання, на які потрібно звернути увагу при обґрунтуванні проблеми:
Зробити фонетичний розбір підкреслених слів (І варіант – щастя, ІІ варіант – здоров,я) ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу. 1. Лінгвістичне дослідження. Прочитати текст. Яка його тема? Ідея? Виписати прийменники разом із словами, до яких вони належать. Зробити словотвірний аналіз і розбір за будовою підкресленого слова, з,ясувати, яка це частина мови. У кожного з нас є три вірних помічники: свіже повітря, сонце і вода. Вони допомагають стати менш залежними від примх погоди, захищають від застуди та грипу. Процедури оздоровлення за допомогою повітря, сонця і води називають загартовуванням. До процедур загартовування належать повітряні і сонячні ванни, умивання та обливання холодною водою, ходіння босоніж тощо. ♦ При яких самостійних частинах мови стоять прийменники? ♦ Якою є їх роль у реченні? 2. Робота з теоретичним матеріалом підручника. 3. Слово учителя: Прийменники разом із відмінковими формами іменників, числівників, займенників можуть виражати різні відношення:
4. Практичне завдання: 1) Навести власні приклади різних відношень, які виражають прийменники разом із відмінковими формами. 2) З двома-трьома словосполученнями скласти речення. 5. Робота біля дошки. 1) Визначити, з яким відмінком іменника узгоджуються записані на дошці дієслова. З’ясувати, з якими відмінками найчастіше вживаються прийменники. ЗРАЗОК: Наближатися до лісу (Р.в.) Відпочивати …(….в.), купатися … (….в.), дивитися …(….в.), летіти …(….в.), сидіти …(….в.), пливти …(….в.), захворіти … (….в.), лікуватися …(….в.)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА №1 (Валеопауза для тренування зору)
1) Розглянути таблицю №2 "Прийменники й відмінки" і з'ясувати правопис прийменників з іменниками, числівниками, займенниками. 2) Виписати приклади вживання прийменників із відмінками з таблиці, або скласти самостійно і ввести їх у речення 3) Зробити висновок про вживання прийменників із відмінками.
Висновок: Прийменник може вживатися з формою одного, двох та трьох відмінків. Прийменники не вживаються з Н.в. і К.ф. Лише з прийменниками вживається М.в. V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Інтерактивний метод «Мікрофон». Теми для обговорення: 1. «Прийменник як службова частина мови», 2. «Найцінніше у людини – здоров’я»: V. Підведення підсумків. Рефлексія. Учні мають письмово закінчити речення:
VІ. Домашнє завдання:
Виписати текст на 5-6 речень із газети або журналу на тему «Що потрібно знати про здоровий спосіб життя». Скласти твір-мініатюру на тему: «Мій режим дня» або «Як про здоров’я дбаєш, так і маєш»
|
Поиск
Календарь
Архив записей
Друзья сайта
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||