Меню сайта
Категории раздела
Наш опрос
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Урок №2,3Урок № 2-3 Тема: Непохідні й похідні прийменники. Групи прийменників за будовою. Тип уроку: комбінований. Мета: Поглибити знання учнів про особливості прийменника як службової частини мови; формувати вміння правильно поділяти прийменники за морфологічною будовою та за походженням; розвивати навички правильного написання непохідних і похідних прийменників; виховувати в учнів уміння правильно організувати свій режим дня, харчування, навчати формувати здоровий спосіб життя. Обладнання: Підручник, таблиці (з української мови – «Непохідні та похідні прийменники», з основ здоров’я – «Режим дня»), картки, комп’ютер, мультимедійний проектор, слайдова презентація. Методи і прийоми: робота у групах, колективна робота, інтерактивні методи. Міжпредметні зв'язки: література, російська мова, основи здоров’я, валеологія, фізкультура. Епіграф до уроку: «Гімнастика, фізичні вправи повинні міцно увійти в повсякденне життя кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров’я, повноцінне і радісне життя» Гіппократ Хід уроку: І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришем. З виразу обличчя я бачу, що все гаразд і загальний ваш настрій можна показати так: (обличчя людини, яка має хороший настрій) 1. Організаційний момент. На попередньому уроці ми дійшли висновку, що найдорожчий скарб - це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – тепло та затишно. Вигорить свічка - зникне життя. За гроші можна купити будинок, та не купиш затишок. За гроші можна купити ліжко, та не купиш сон. За гроші можна купити взуття, та не купиш рухливість ніг. За гроші можна купити ліки, та не купиш здоров’я. Народна мудрість каже: "Бережи одяг, доки новий, а здоров’я - доки молодий". А чому, доки молодий? (Міркування дітей). ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Вибірковий диктант Виписати прийменники із залежними словами. Визначити, які це частини мови, з якими відмінками вживаються використані прийменники та які виражають відношення.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Інтерактивний метод «Коло ідей». Обґрунтувати проблемне питання: якими частинами мови виступають у поданих реченнях омонімічні слова.
Очікувані обґрунтування:
Висновок: У першому реченні слово коло – іменник, у другому – прийменник. 2. Робота із теоретичним матеріалом.
1) Пояснення вчителя за таблицею №3:
2) Знайомство із теоретичним матеріалом підручника. 3. Розподільний диктант. Записати сполучення слів з прийменниками у два стовпчики: у перший – із похідними прийменниками, у другий – із непохідними. Наді мною, коло лісу, з-поміж людей, з гори, протягом року, понад лісами, згідно з наказом, о сьомій годині, незалежно від погоди, край дороги, біля столу, на дошці, під землею, без нас. Визначити, від яких частин мови утворилися похідні прийменники. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА№2 (Валеопауза для язика та правильного дихання)
1. Промовляти скоромовки. 2. Правильне чергування вдоху та видоху: а) вдох через ніс, видох – через рот; б) короткий глибокий вдох – повільний видох; в) повільний глибокий вдох – короткий різкий видох; г) на одному видоху посилити звук: ---ж-ж-ж-ж, ---з-з-з-з, ---р-р-р-р, ---с-с-с-с. 4. Самостійна робота у зошитах. Записати речення, підкресливши омонімічні слова. З’ясувати, які це частини мови, від яких повнозначних частин мови утворилися похідні прийменники. Коли читаєш не тримай книжку близько від очей. Туристична група зупинилась близько лісу. Навколо стояла тиша. Спортсмени бігали навколо стадіону. Закарпаття — курортний край. Край дороги побудували спортивний майданчик. 5. «Навчаючи – учусь». Троє учнів розглядають таблицю пр розподіл прийменників за будовою. Потім ознайомлюють зі своєю інформацією інших учнів класу.
6. Коментований диктант із творчим завданням. Записати речення, підкреслити прийменники, визначити їх вид за будовою та з яким відмінком вживається. Пояснити орфограми. Під режимом харчування розуміють чіткий розподіл окремих вживань їжі протягом доби. Здоровим школярам слід їсти чотири рази на добу з інтервалом у чотири години. Під час їжі будь зосередженим, добре пережовуй їжу. Не слід їсти в проміжках між їжею, бо від цього порушується робота залоз органів травлення, знижується апетит. Творче завдання. Троє учнів працюють біля дошки: І варіант - фонетичний аналіз слова їжею; ІІ варіант - словотвірний аналіз слова розподіл, ІІІ варіант - морфологічний розбір слова харчування. V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Гра «Хто швидше». Визначте рядок, у якому похідні прийменники утворені від: а) іменників; б) прислівників.
2. Углиб, уздовж, навпроти, поруч. 3. Наперед, навколо, крізь, назустріч. 4. Опісля, близько, проміж, посеред. Б. 1. Близько, вглиб, край, посеред. 2. Навколо, навкруги, вздовж, упоперек. 3. Напередодні, окрім, замість, проміж. 4. Назустріч, протягом, кінець, наперекір. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА№3 Валеопауза для профілактики шийного остеохондрозу, вправи для хребта.
2. Робота з таблицею. Скласти зв’язну розповідь про поділ прийменників на групи за будовою, походженням та утворенням, користуючись поданою таблицею.
1. Скласти по два речення з поданими словами, щоб вони були то повнозначними, то прийменниками. Навкруги, кінець, довкола, поряд. 2. Самостійна робота у зошитах. Скласти і записати у зошити план роботи на вихідний день або свій режим на кожен день, використовуючи прийменники різних груп за походженням та будовою. VІ. Підведення підсумків. Оцінювання.
Оцініть свою роботу та роботу товариша (у кожного на парті – смайлики)
VІІ. Домашнє завдання:
|
Поиск
Архив записей
Друзья сайта
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||